Razowo-owsiane rogaliki z bakaliami

Rogale Świętomarcińskie zalewają półki w cukierniach, sklepikach i marketach. Jestem fanką poznańskich obchodów Świętego Marcina i zajadania się rogalami. Niestety w tym roku jeden mi mocno zaszkodził i się porządnie zatrułam. Nie mogłam przez to pojechać do bratowej na urodziny (Beata, bardzo żałuję!). Postanowiłam więc upichcić rogale własnej roboty i to zdecydowanie mniej kaloryczne 🙂 Efekt? Sami zobaczcie..
zdjęcie 3

Składniki na ciasto:photo1
1,5 szklanki mąki pszennej razowej
1 szklanka mąki owsianej
3/4 szklanki letniego mleka
2 żółtka (białka wykorzystamy do nadzienia)
1-2 łyżki jogurtu naturalnego gęstego
2 łyżki zmielonego cukru trzcinowego
30g drożdży

photo2Składniki na nadzienie:
1 szklanka orzechów włoskich
1 szklanka migdałów + 2 łyżki do posypania
1 szklanka suszonych daktyli
3 łyżki mleka
2 białka
2 łyżki miodu

Etap I:
Drożdże rozpuszczamy w letnim mleku z cukrem. Dokładnie mieszamy i odstawiamy na ok. 10 minut aż wyrosną.
zdjęcie 6Etap II:
Mąkę mieszamy z żółtkami, rozczynem z drożdży i dokładamy 1-2 łyżki jogurtu (tyle, ile będzie potrzebne, żeby masa była łatwa w ugniataniu). Wyrabiamy ciasto ręką przez 5-7 minut na jednolitą masę. Odkładamy w ciepłe miejsce na ok. 5 minut, żeby wyrosło.

photo1(1)

Etap III:
Orzechy, migdały i daktyle siekamy w blenderze (każdy składnik osobno). W małym garnku podgrzewamy mleko z miodem, dodajemy bakalie a na koniec ubite białka i delikatnie mieszamy.
photo3

Etap IV:
Wyrośnięte ciasto ugniatamy przez minutę, dzielimy na mniejsze części i wałkujemy na prostokąty. Wykrawamy trójkąty (wielkość dowolna, zależy jak duże chcemy rogaliki), nakładamy farsz na szerszą część ciasta i zawijamy. Wszystkie rogaliki smarujemy roztrzepanym jajkiem i wkładamy na ok. 25 minut do rozgrzanego na 180 stopni piekarnika.
photo3(1)

Etap V:
Lukrowanie: ja zrobiłam lukier z brązowego cukru i kilku kropli mleka. Posmarowałam nim każdego rogalika i posypałam pokruszonymi migdałami. Z podanej porcji wychodzi ok. 25 średnich rogalików.

4 thoughts on “Razowo-owsiane rogaliki z bakaliami

Skomentuj

