Amsterdam od kuchni

Fit Talerz w rowerowej stolicy Europy 😉
AMSTERDAMJesienny wypad na weekend do Amsterdamu. Bilety czekały od września, a ja rozchorowałam się akurat na 3 dni przed wylotem. Zrezygnować z wyjazdu? Niee, aż tak źle nie jest 😉 Zapakowałam mini apteczkę i w drogę.

Przyjemne miasto, piękne budynki, olbrzymie muzea, naprawdę klimatycznie. Jedynie pogoda mogłaby bardziej sprzyjać mojemu zdrowiu. Na szczęście parasol był w zestawie z apteczką 😉   AMSTERDAM2
Rower na rowerze i świetnie przygotowane ścieżki wzdłuż każdej ulicy. Holendrzy to muszą mieć dzięki temu niezłą kondycję 😉
Chowając się przed deszczem wylądowaliśmy w muzeum Heinekena. Ojj duużo frajdy mieliśmy w tym miejscu 🙂
Wędrując uliczkami widać, gdzie turyści jadają najczęściej, bo kebab za kebabem i frytki obok frytek. Ale były też przyjemne restauracje i jeszcze przyjemniejsze kawiarenki z ciachami 😀 AMSTERDAM3Oj tak, przyznaje – jest to moja pięta achillesowa 😛 Ale kto choremu zabroni degustacji?:P A wszystko po to, żeby później na Fit Talerzu wylądował jakiś zainspirowany wyjazdem deser, ale już w wersji light 😉
Dla turystów mnóstwo fast food’ów na wyciągnięcie ręki, ale jak już się zajrzy do marketów czy sklepików, to tam całe regały bio produktów, orzechów, makaronów, pełnoziarnistych mąk i innych żywieniowych skarbów. Najbardziej spodobał mi się pomysł sprzedawania porcji ziół w opakowaniach. AMSTERDAM4Niestety kupiona doniczka z rozmarynem czy tymiankiem dosyć szybko mi więdnie no i nie mam miejsca na szklarnię ze wszystkimi rodzajami ziół. A tak można kupić pod konkretny przepis i nic się nie zmarnuje 🙂 Spotkaliście coś takiego w Polsce?

Wyjazd uważam za naprawdę udany, choć ja nadal chora pozdrawiam Was spod koca. Zdradzę tylko, że zakupiłam w Amsterdamie mało popularny u nas specjał kuchni tureckiej i już niedługo zagości on na Fit Talerzu 😉

Skomentuj

