Bezglutenowe ciastka jaglane – fit pieguski

Po każdej imprezie odzywa się u mnie tzw. pacman i oczy chcą jeść wszystko, co słodkie 😛 Też tak macie? 🙂 W ten właśnie sposób w pewien niedzielny wieczór powstały te oto ciasteczka jaglane. Smaczne, szybkie, proste, niskokaloryczne i słodkie – o to chodziło! 🙂 Jedno ciacho to tylko 60kcal. Kto ma ochotę? 🙂
FullSizeRender_3Składniki (ok. 20 ciastek):
2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej (przed ugotowaniem tj. ok. 3/4 szklanki)
1 jajko
4 łyżki miodu
2 łyżki mąki ryżowej (opcjonalnie, jeśli ciasto będzie zbyt rzadkie. Możecie użyć innej mąki, u mnie wersja bezglutenowa 😉 )
kilka kostek gorzkiej czekolady
Ciastka jaglaneUgotowaną kaszę studzimy. Dodajemy jajko, miód i dokładnie mieszamy. Jeśli ciasto będzie zbyt rzadkie, dosypujemy trochę mąki. Na koniec kruszymy 2 kostki czekolady i mieszamy (moje ciasto było jeszcze ciepłe – cierpliwość nie jest moją mocną stroną- i czekolada się rozpuściła :P). Wykładamy ciasto łyżką na blachę z papierem do pieczenia, a na wierzch kruszymy trochę czekolady. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika (180 stopni)  na 20 min. Zanim zdejmiecie ciastka z blachy, muszą dobrze wystygnąć, bo są bardzo delikatne i będą się rozwalać! (cierpliwość nr 2 :P). Jak już przetrwacie to wyczekiwanie, możecie śmiało wcinać 🙂 To byłam ja – ciasteczkowy potwór 😀

Skomentuj

